Warning

AMARAN: Sajak2 yang ada disini, smua 100% karya aku.. nak copy paste silakan.. tapi.. sila letak nama dan url aku dihujungnya.. ok!

Wednesday, October 19, 2011

Aku yang berdosa.


Hidupku,
Atas nikmatMU,
Atas rezekiMU,
Atas keizinanMU.

Tapi,
Pernahkah ku syukurinya?
Pernakah ku menghargainya?
Pernahkah aku membalasnya?

Aku,
Cuba untuk berubah,
Menggapai seruanMU,
Mengamal sunnah pesuruhMU.

Mutakhir,
Aku hanyut dengan musuhku,
Lemah jiwaku,
Lemah imanku..

Seringkali,
Aku cuba sembahnyang awal waktu,
Aku cuba rajin berpuasa,
Aku cuba menghayati kalamMu..

Hanyalah,
Kekal sehari dua..
Berhenti dipertengahan,
Hanya beberapa juzuk ku kilas..

Ya allah,
Ku tahu pembalasanmu,
Ku tahu azabmu,
Ku tahu kekuasaanmu..

Rayuku,
Berikanlah hidayahmu,
Berikanlah agar terbuka pintu hatiku,
Berikanlah aku kekuatan..

Ya ghafur,
Moga aku peroleh cahaya keimanan,
Moga aku merasa kemanisan iman.
Moga aku tergolong dalam org yg diredhaimu.

Bertapa berdosanya aku..
Aku yg berdosa..

Sajak ini penah no 3 pertandingan mengarang sajak Islami 2010 Pembina Bangi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...